Nederlands voor Duitstaligen 0>A2 intensief

Iedereen         Beginners

Student € 290  |  Korting € 420  |  Voltarief € 460

Tarieven vergoeding RUG: RUG-student € 0  |  RUG-PhD of postdoc zonder 30% regeling € 0  |  met 30% regeling € 210

Nederlands voor Duitstaligen 0>A2 intensief

Iedereen

Beginners

Student € 290  |  Korting € 420  |  Voltarief € 460

Tarieven vergoeding RUG: RUG-student € 0  | RUG-PhD of postdoc zonder 30% regeling € 0  |  met 30% regeling € 210

Het Talencentrum van de Rijksuniversiteit Groningen (RUG) biedt taalcursussen Nederlands aan die speciaal zijn ontwikkeld voor moedertaalsprekers van het Duits.

Deze cursus Nederlands is bedoeld voor moedertaalsprekers van het Duits die geen of een beetje Nederlands spreken. Lees hier meer over de doelgroep voor deze cursus.

De cursus is toegankelijk voor iedereen: RUG-studenten, RUG-medewerkers en alle overige geïnteresseerden! Internationale studenten (voltijd), PhD's en postdocs van de RUG kunnen op kosten van het College van Bestuur deze cursussen Nederlands volgen bij het Talencentrum. Lees hier alles over de voorwaarden voor deze vergoeding.

Studiebelasting
Dit is een intensieve cursus van twee weken. Per week heeft u vier dagen les. Daarnaast moet u rekenen op in totaal ongeveer 30 uur zelfstudie.

Advies
Wanneer u zich voor een cursus wilt inschrijven en u nog niet eerder een cursus bij het Talencentrum heeft gevolgd, dan dient u eerst het spreekuur Nederlands te bezoeken voor een adviesgesprek. U kunt zich alleen inschrijven voor een intensieve cursus met een passend advies voor zowel het niveau als de intensiteit van de cursus. Uitzondering is dat studenten en medewerkers van de RUG het spreekuur niet hoeven te bezoeken.

Lesmateriaal
In deze cursus wordt het boek In de startblokken behandeld. Het lesmateriaal is verplicht en dient door de cursist zelf te worden aangeschaft.

• In de startblokken - Nederlands voor Duitstaligen
    Berna de Boer, Margaret van der Kamp, Birgit Lijmbach
    ISBN 9789046906620 (3e druk | 2019)

Bij dit boek ontvangt u een individuele code voor een website met aanvullende oefeningen, luisterteksten, filmpjes en liedjes. Deze code heeft u nodig om goed deel te kunnen nemen aan de cursus. U kunt de code ook los kopen via de uitgever Coutinho.

Waar koop ik het boek?

• Bij het Support Office van het Talencentrum tijdens openingsuren, bekijk hier of en wanneer de balie geopend is.
  • Via uw lokale boekhandel, of online boekhandels zoals bijvoorbeeld Coutinho en Bol.com. Let bij het online aanschaffen van een regulier boek op de levertijd om ervoor te zorgen dat u het boek op tijd in uw bezit heeft.

Nederlands voor Duitstaligen

• Hoog tempo, snel resultaat
  • Voertaal = doeltaal
  • Focus op spreken en verstaan
  • Betrokken en ervaren docenten
  • Vergoeding mogelijk voor RUG-studenten

Tarieven
Studenten en medewerkers van de RUG, het UMCG, de Hanze en Windesheim betalen het studenttarief (studenten) of kortingstarief (medewerkers). RUG-studenten, -PhD's en postdocs komen in aanmerking voor de vergoeding van de RUG. Log in via de rode knop om de korting te activeren!

Student € 290  |  Korting € 420  |  Voltarief € 460

Beschikbare data

Cursist aan het woord

De sfeer tijdens de lessen was erg leuk en prettig, het maken van fouten voelde totaal niet ongemakkelijk. Ook maakte de docent de onderwerpen die we behandelden erg interessant!

Cursist

Cursist aan het woord