Nederlands voor Duitstaligen B1>B2 intensief

Iedereen         Gevorderd

Student € 290  |  Korting € 420  |  Voltarief € 470

Tarieven vergoeding RUG: RUG-student € 0  | RUG-PhD of postdoc zonder 30% regeling € 0  |  met 30% regeling € 210

Nederlands voor Duitstaligen B1>B2 intensief

Iedereen

Gevorderd

Student € 290  |  Korting € 420  |  Voltarief € 470

Het Talencentrum van de Rijksuniversiteit Groningen (RUG) biedt taalcursussen Nederlands aan die speciaal zijn ontwikkeld voor moedertaalsprekers van het Duits.

Deze cursus is bedoeld voor moedertaalsprekers van het Duits die goed in het Nederlands kunnen communiceren, maar nog wel fouten maken (CEFR B1). Lees hier meer over de doelgroep voor deze cursus.

De cursus is toegankelijk voor iedereen: RUG-studenten, RUG-medewerkers en alle overige geïnteresseerden! Internationale studenten (voltijd), PhD's en postdocs van de RUG kunnen op kosten van het College van Bestuur deze cursussen Nederlands volgen bij het Talencentrum. Lees hier alles over de voorwaarden voor deze vergoeding.

Studiebelasting
Deze cursus wordt gegeven als intensieve groepscursus van twee weken. De cursus bestaat uit 12 lessen. Een les in een online cursus duurt 1,5 uur, tijdens een cursus op locatie duurt een les 2 uur. Daarnaast moet u rekenen op in totaal ongeveer 30 uur zelfstudie.

Advies
Wanneer u zich voor een cursus op dit niveau wilt inschrijven en u nog niet eerder een cursus bij het Talencentrum heeft gevolgd, dan dient u eerst het spreekuur te bezoeken voor een adviesgesprek. U kunt zich alleen inschrijven voor een intensieve cursus met een passend advies voor zowel het niveau als de intensiteit van de cursus. RUG-studenten, PhD's en postdocs hebben altijd toegang tot een intensieve cursus op het geadviseerde niveau.

Lesmateriaal
Het lesmateriaal is verplicht en dient door de cursist zelf te worden aangeschaft.

• Nederlands op niveau
    Berna de Boer, Ronald Ohlsen
    ISBN 9789046904411 (2e druk | 2015)

Bij dit boek ontvangt u een individuele code voor een website met aanvullende oefeningen, luisterteksten, filmpjes en liedjes. Deze code heeft u nodig om goed deel te kunnen nemen aan de cursus. U kunt de code ook los kopen via de uitgever Coutinho.

Waar koop ik het boek?

• Bij het Support Office van het Talencentrum tijdens openingsuren, bekijk hier of en wanneer de balie geopend is.
  • Via uw lokale boekhandel, of online boekhandels zoals bijvoorbeeld Coutinho en Bol.com. Let bij het online aanschaffen van een regulier boek op de levertijd om ervoor te zorgen dat u het boek op tijd in uw bezit heeft.

Nederlands voor Duitstaligen

• Hoog tempo, snel resultaat
  • Voertaal = doeltaal
  • Focus op spreken en verstaan
  • Betrokken en ervaren docenten
  • Vergoeding mogelijk voor RUG-studenten

Tarieven
Studenten en medewerkers van de RUG, het UMCG, de Hanze en Windesheim betalen het studenttarief (studenten) of kortingstarief (medewerkers). RUG-studenten, -PhD's en postdocs komen in aanmerking voor de vergoeding van de RUG. Log in via de rode knop om de korting te activeren!

Student € 290  |  Korting € 420  |  Voltarief € 470

Beschikbare data

Cursist aan het woord

De sfeer tijdens de lessen was erg leuk en prettig, het maken van fouten voelde totaal niet ongemakkelijk. Ook maakte de docent de onderwerpen die we behandelden erg interessant!

Cursist

Cursist aan het woord